niedziela, 30 grudnia 2012

Szczotka i masażer, czyli ważny dodatek przy pielęgnacji ciała

Większość z Nas testuje żele pod prysznic, płyny do kąpieli, masła i balsamy do ciała... szukamy tych idealnych produktów, które sprawią, że stan naszej skóry się poprawi. Ja osobiście cały czas poszukuję czegoś, co nawilży moją suchą i pękającą skórę, ale nie tylko. Zauważyłam, że szczególnie latem mam problemy z przepływem krwi, co objawia się m. in. ciężkimi, opuchniętymi nogami. Kiedyś przy okazji wizyty w Hebe zaopatrzyłam się w masażer i szczoteczkę.


Masażer kosztował ok 14 zł a szczoteczka ok 7 zł. Masażer nie ma skomplikowanej budowy, szczoteczka także, tym bardziej, że przeznaczona jest do rąk i paznokci. Ale do rzeczy. Te dwa przedmioty mogą uczynić wiele dobrego. 


Niebieski masażer:
* poprawia krążenie, pobudza do pracy nasz układ limfatyczny
* co za tym idzie zmniejsza opuchliznę nóg
* pomaga walczyć z cellulitem
* ujędrnia i uelastycznia naszą skórę 
* pomaga wchłonąć się kosmetykom naniesionym na naszą skórę


Szczoteczka ma takie same zadania, a dodatkowo:
* zapobiega wrastaniu włosków w skóre np. po dpilacji
* pomaga w usuwaniu martwego naskórka.

Ma to także dodatkowy plus, już nie dla naszej skóry. W takich czynnościach może pomagać nam partner - obustronna przyjemność i korzyść gwarantowana.

Po pierwszych dniach używania masażera miałam obolałe mięśnie, jak po powrocie z siłowni. Pojawiły się małe siniaki, choć wcale bardzo nie uciskałam skóry. Ale przy regularnym masażu nasza skóra przyzwyczai się i będzie już tylko lepiej.

Szczotkowanie może przerażać osoby z suchą skórą. Jestem jednak przykładem, że nie jest to żadnym przeciwwskazaniem. Owszem, musimy bardzo uważać, żeby nie spowodować podrażnień, dlatego przed użyciem szczoteczki powinnyśmy nawilżyć skórę balsamem lub olejkiem - ot taka mała aromaterapia.

Pamiętać należy, że szczotkowanie zaczynamy od stóp kierując się ku górze, tak jak krew przepływa w kierunku serca. Najlepsze rezultaty daje sumienność, czyli używanie masażera i szczotki dwa razy dziennie przez co najmniej 10-15 minut. Wiadomo, że nie będziemy po pierwszym dniu widzieć różnicy w napięciu skóry, a po 5 dniach nie zniknie nam cellulitis, jednak powinnyśmy mieć poczucie, że robimy coś dla siebie i dla naszego ciała. 

Ważną rzeczą jest, by przy miesiączce odpuścić sobie te czynności, ponieważ wtedy krwawienia mogą być bardziej obfite.

17 komentarzy:

  1. Chyba to będą kolejne gadżety, które będę musiała nabyć :P Choć z tą sumiennością w używaniu może być problem, bo ja zawsze się na początku napalę, używam coś przez tydzien, a potem leży w szufladzie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak u mnie, ale codziennie powtarzam sobie, że to dla mojego dobra ;)
      to jest moj sposob na rozgrzanie sie, kiedy jest mi zimno-blyskawicznie poprawia krazenie!

      Usuń
  2. Zaciekawił mnie ten niebieski masażer :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest naprawde przydatny ;)

      Usuń
    2. Moją uwagę również przyciągnął :D

      Usuń
  3. Niebieski masażer wygląda całkiem interesująco, a fakt ,że poprawia krążenie, chyba zasądzi o tym ,że go kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki masażer, ale leży nieużywany. Muszę go chyba zacząć używać, takie postanowienie noworoczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję pięknie i wzajemnie, udanego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie mam cierpliwości na takie przyrządy ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! świetne!! Szczęśliwego nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooooooo muszę chyba sobie takie coś sprawić:)
    Sczęśliwego Nowego Roku !! :*

    OdpowiedzUsuń
  9. To zdecydowanie nie dla mnie :D Nie mam cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też by mi się przydało;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu kupic sobie taki masażer :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oooo ta "szczotka" jest genialna :P na celulit;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę zakupić masażer ;)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba też się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarze,
na każdy postaram się odpowiedzieć ;)