piątek, 30 października 2015

Pizzowe klimaty czyli domowy chlebek pizza - łatwy przepis

Jakiś czas temu kolega, który wie, że uwielbiam gotować podesłał mi link do przepisu chlebka pizzy. Jako, że lubię pizzę zrobiłam go za każdym razem dodając dodatkowe składniki spoza sugerowanych w przepisie i od tamtej pory robię go regularnie - przynajmniej raz w tygodniu. Przepis jest łatwy - z przygotowaniem chlebka poradzą sobie nawet osoby, które nie mają pojęcia o gotowaniu :) 


SKŁADNIKI NA CIASTO:
3 1/3 szklanki mąki,
2 łyżeczki soli, 
1 1/2 łyżki cukru,
2 łyżeczki drożdży suchych,
1 1/2 szklanki ciepłej wody.
  
SKŁADNIKI DODATKOWE:
2 1/2 szklanki pokrojonych warzyw (mogą to być papryki, czosnek, cebula, oliwki, suszone pomidory, podsmażone pieczarki odsączone z tłuszczu), opcjonalnie salami
3 plastry sera żółtego,
130 g sera mozzarella (1 opakowanie).

PRZYGOTOWANIE:
Wszystkie przygotowane składniki dodatkowe kroimy w kosteczkę.
Drożdże zalewamy ciepłą wodą i mieszamy, odstawiając je na około 5 minut. 
Do rozrobionych drożdży przesiewamy mąkę sól oraz cukier - ja dla wygody mieszam najpierw wszystko w jednym naczyniu.


Wszystko mieszamy do utworzenia jednolitej masy (ja używam do tego drewnianej łyżki).


Następnie dodajemy ser żółty oraz warzywa i opcjonalnie salami.


Wszystko dokładnie mieszamy.


Powstałe ciasto delikatnie posypujemy mąką i owijamy folią odstawiając je na około 60 minut, a następnie na kolejne 60 minut ciasto umieszczamy w lodówce. Po wyjęciu do ciasta dodajemy ser mozarella 


i całość mieszamy. 


Blachę do pieczenia wykładamy papierem i lekko posypujemy mąką, a następnie umieszczamy na niej nasze ciasto.


W takiej formie ciasto zostawiamy na około 10-15 minut, aby lekko "urosło". Chlebek pieczemy około 30-35 minut w temperaturze 230 stopni.


Ja osobiście wolę chlebek bardziej przypieczony - wszystko wolę bardziej przypieczone, zwykłą pizzę też, dlatego chlebek przetrzymuję do uzyskania interesującego mnie kolorku :).


Chlebek jest przepyszny, nawet następnego dnia nie traci swojej świeżości, ale można go odświeżyć w piekarniku - taki najlepiej lubią moi domownicy :)

6 komentarzy:

  1. Moja mama często piecze domowy chleb. Muszę podrzucić jej ten przepis, bo wersja pizzowa wygląda baardzo smakowicie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi chęci na domowe pieczywko :) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. MNIAM - zrobiłam się głodna,jak wilk!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarze,
na każdy postaram się odpowiedzieć ;)